1. Nyuszi csoport
A Nyuszi csoportban minden nap egy új kaland! Szeptemberben 25 „kis nyuszi” kezdte velünk az óvodát – 11 kislány és 14 kisfiú – akik kíváncsian, nyitottan és mosolyogva ismerkednek az óvodás élettel. Fontos számunkra, hogy a gyerekek biztonságban, szeretetben töltsék a napjaikat, miközben játékosan, sok tapasztalaton keresztül fedezik fel a világot. Mónika néni és Juci néni gondoskodnak a derűs, élményekben gazdag mindennapokról, Timi néni és Zsuzsi néni pedig mindig segítő mosollyal segítik a gyerekeket. Vidám, lendületes, természetközeli csoport vagyunk, ahol minden „kis nyuszi” önmaga lehet.
2. Pillangó csoport
"A gyermek olyan, mint egy pillangó a szélben: néhány magasabbra tud repülni, mint mások, de mindegyik a legjobb tudása szerint repül. Mindegyik más, mindegyik különleges, mindegyik gyönyörű!"
Pillangó csoportunkban minden tevékenységünk alapja a szeretetteljes bánásmód, a gyermekközpontú szemlélet. Óvodapedagógusaink magas színvonalú szakmai munkáját, nevelési elveinek, módszereinek összhangját dajkánk és pedagógiai asszisztensünk igényes munkája segíti. Fontos számunkra, hogy minden kisgyermek egyéni fejlődési üteméhez igazítjuk csoportos feladatainkat, minden nap törekszünk élményekkel teli tapasztalatszerzésekkel, közös mesékkel, dalokkal, játékokkal fejleszteni készségeiket, képességeiket, személyiségüket.
3. Süni csoport
„Hátán kócos a sok tüske, megfésülné, de nincs tükre, nem nyúl hozzá így is jó, úgy hívják, hogy sündisznó.”
Süni csoport vidám, nyüzsgő középső csoport, ahol minden gyermek lehetőséget kap arra, hogy saját képességei szerint, saját ütemében fejlődjön. Különböző tevékenységeken keresztül mindenki megtalálja azt, ami számára érdekes, ami által fejlődhet, okosodhat. Célunk, hogy szeretettel, megértő pedagógusi attitűddel megkönnyítsük a gyermekek számára az óvodai életbe való beilleszkedést, megszerettessük velük az óvodát, és a csoportból igazi közösséget varázsoljunk. Fontos számunkra, hogy sikerélményekkel gazdagodva erősödjön, fejlődjön, készüljön az iskolára. Gyermekeinkből boldog, kiegyensúlyozott, talpraesett sikeres gyermekeket szeretnénk nevelni, akik megtalálják a helyüket a világban. Minden nap énekelünk, zenét hallgatunk, a heti terv szerint tornázunk, mesélünk, bábozunk. Fontosnak tartjuk a környezettudatos és egészséges életmódnak megfelelő szemlélet kialakítását. Figyeljük az évszakok, a természet változásait, s igyekszünk minél többet felfedezni a minket körülvevő világból. A legfontosabb törekvésünk, hogy vidám hangulatban, minden egyes gyermekünk számára megadjuk azt, amire szüksége és igénye van.
4. Kisvirág csoport
Hogy milyenek vagyunk?
Vidám, impulzív, egymást elfogadó nagy csoport. A hozzánk járó gyermekekre jellemző a szociális érzékenység, az alkalmazkodás, az egymásra figyelés, a segítőkészség. Hisszük, ha szeretettel, megértéssel és elfogadással fordulunk a gyermekek felé, akkor mindenkihez megtaláljuk a hozzá vezető „utat”. Így tudunk igazán színes és változatos virágoskertet kialakítani, amelyben minden „Kisvirág” jól érzi magát. Mi felnőttek, mindent megteszünk azért, hogy a gyermekeket az életkoruknak és egyéni fejlettségüknek megfelelően minél több inger érje, ezáltal pozitív szemléletű, a világra és egymásra nyitott emberekké váljanak. Nagy hangsúlyt fektetünk a csoporton belüli egyéni fejlesztésre, változatos tanulási helyzeteket teremtő, játékos tevékenységek tervezésére, szervezésére, megvalósítására, az iskolára való eredményes felkészítésre.
Friedrich Fröbel gondolatai nyomán:
„ A gyermekek olyanok, mint a virágok. Az egyiket sokat kell öntözni, a másikat csak ritkán szabad. Az egyik a sok napot kedveli, a másik árnyékos helyen is virágzik. Vannak könnyen alkalmazkodók és érzékenyebbek. Ha mindegyikkel ugyanúgy bánok, az egyik kivirul, a másik elszárad. Mindegyiknek van levele, szára, virága – hasonlóak, de mégis különbözőek. Mindegyikük gondoskodásra éhezik, egyéni bánásmódra. Nem attól fejlődnek, hogy mellettük ülök egész nap, hanem attól, hogy a számukra megfelelő gondoskodást kapják. Van köztük árvácska, petúnia, muskátli, leander, krókusz, kardvirág és rózsa. Az egyik hamarabb nyílik ki, a másik később, de mindegyik különleges, mindegyik egyedi. Nem hasonlíthatom össze őket egymással. Nem jobb a hatalmas kardvirág, mint az apró árvácska. Csak más. Nem erőltethetem, hogy virágozzék hamarabb a rózsa, hiszen az árvácska már rég kibújt, most már neki is itt lenne az ideje. Csak annyit tehetek, hogy megismerem őket, rájövök, hogyan érzik a legjobban magukat a kertemben, a nekik megfelelő, egyéni módon gondoskodom róluk, és gyönyörködöm bennük, ahogyan nőnek, erősödnek, kivirágzanak.”
5. Katica csoport
Mi vagyunk a legkisebbek. Legfiatalabb óvodásunk 2,5 éves, legidősebb 3,5. Jelenlegi létszámunk 23 fő, februárig pedig 25-re emelkedik. Az első pár napban gyermek-szülő együtt ismerkedett az óvodával, óvó nénikkel, kipróbálhatták játékainkat, szaladgálhattak az udvaron. Valljuk, hogy az óvodai befogadás időtartama nem egy-két hét, hanem az egész első év, mely az óvodával, felnőttekkel és társakkal való ismerkedésről szól. Célunk az óvodai élet tevékenységeinek megszervezéséhez szükséges alapvető szokások-, és szabályok megismertetése, elfogadtatása és belsővé válása. Ez az időszak meghatározza a gyermekek óvodához való érzelmi kötődését, ezért legfontosabb, hogy szeretet, biztonság és megértés jellemezze csoportunkat. Mesével, dalokkal, mondókákkal lepjük meg őket nap mint nap, sokat játszunk a csoportszobában, szaladgálunk az udvaron. Pihenés után pedig együtt várjuk az érkező szülőket.